Maximizer SILVER BOX 40, to zewnętrzny sterownik płynnych obrotów do silników elektrycznych o maksymalnym uciągu 40Lbs, bez przeróbki silnika i bez utraty gwarancji na silnik!!!
Rozwiązanie to jest troszkę droższe od maximizera montowanego wewnątrz silnika ale silnik nie traci gwarancji, a maximizer można wykorzystać do kilku silników.
SILVER BOX podłącza się między akumulatorem a silnikiem, silnik włącza się na najwyższy bieg a obrotami w silniku steruje się potencjometrem umieszczonym na obudowie maximizera, regulacja w przód i tył odbywa za pomocą manetki w silniku na dotychczasowych zasadach.
Maximizer SILWER BOX 40 daje nam duże oszczędności w zużyciu prądu z akumulatora, pływając z prędkością trolingową około 2km/h, silnik pobierze z akumulatora około 1/3 tego co do tej pory, pływając zmienną prędkością w praktyce pokonamy dwa razy taką odległość co do tej pory.
SILVER BOX 40 chroni oryginalny przełącznik w silniku, przełączając manetką silnika na najwyższy bieg podczas ustawionego maximizera na „0” przełącznik nie iskrzy i nie wypala się, a dopiero później regulujemy prędkość płynięcia maximizerem zwiększając prąd potencjometrem na maximizerze.
Płynna regulacja daje nam nowe możliwości, można precyzyjnie ustawić prędkość z bardzo dużą dokładnością, dla przykładu silnik na drugim biegu płynie z prędkością 2km/h a na trzecim biegu płynie 3,5km/h natomiast maximizer daje nam możliwość ustawienia prędkości z dokładnością co 0,1km/h np.: 2,1km/h czy 2,2km/h itd.
Maximizer: Jest to układ elektroniczny który zastępuje standardowy przełącznik biegów typu 5 biegów do przodu i 3 biegi do tyłu. Regulacja obrotów odbywa się płynnie do przodu jak i do tyłu, daje nam możliwość ustawienia prędkości precyzyjnie. Regulacja z użyciem zwykłego przełącznika biegów ma tą podstawową wadę, dla przykładu na 2 biegu otrzymamy prędkość około 2km/h a na 3 biegu 3,5km/h, nie mamy możliwości uzyskać prędkości pośredniej co jest bardzo istotne przy trolingowaniu. Układ maximizera oprócz płynnej regulacji ma jeszcze jedna bardzo ważną zaletę - oszczędza prąd w akumulatorze (zwiększa zasięg łodzi w stosunku do silnika ze standardową regulacją biegów 5/3. Dla przykładu: Silnik z przełącznikiem biegów 55Lbs na 3 biegu ma pobór w granicach 19A przy prędkości około 3,5km/h, ten sam silnik z maximizerem przy tej samej prędkości 3,5km/h ma pobór około 4A, jest to prawie pięciokrotnie mniej, przy niższej prędkości oszczędność jest jeszcze większa, na prędkości maksymalnej oszczędności nie ma, maximizer daje pełną moc na silnik!
Oszczędności zaczynają się od każdej prędkości poniżej maksymalnej, im wolniej tym oszczędność jest większa. Podane dane poborów to faktyczne liczby uzyskane z testów przeprowadzonych przez nasz serwis Multi-Com.
Obudowa wykonana z aluminium profilowanego na zasadzie radiatora ( odprowadza ciepło na zewnątrz).
DANE:
Zasilanie 12V
Maksymalne obciążenie 38A
Maksymalne obciążenie chwilowe 75A
Podłączenie silnika 12V 40Lbs.
Zabezpieczenie przed pomyłkowym podłączeniem
Obudowa maximizera wykonana z aluminium
Chłodzenie maximizera: Pasywne ( obudowa jest radiatorem )
Długość przewodów zasilających 100cm
Przekrój prądowy przewodów zasilających 14mm2
Gwarancja 24mies.
Maximizer nie działa z silnikami INTEX
Polecamy do Maximizera zakup bezpiecznika 50A ,
który zabezpieczy maximizer i silnik przy wkręceniu się żyłki na wałek, lub chwastów w śrubę.
Maximizer przeznaczony do silników bez własnej elektroniki!
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.