Nowy model akumulatora 2022 charakteryzuje się nowym rozbudowanym układem BMS
z dodatkowym obwodem balansera który umożliwia łączenie szeregowe akumulatorów bez użycia zewnętrznego balansera.
AKUMULATOR LiFePO4 12,8V 50Ah (C2-53Ah) BMS x 2szt + mostek 35mm2 30cm GRATIS!!!
Mostek 35mm2 30cm GRATIS!!!
Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy w których katoda zbudowana jest ze związków litu, żelaza, fosforu i tlenu, jest to żywotniejsza i bezpieczniejsza alternatywa od akumulatorów litowo-jonowych.
Nie posiadają efektu pamięci.
Akumulatory Kon-TEC posiadają najbezpieczniejsze ogniwa dostępne na rynku pod względem niepalności i braku wybuchowości.
Akumulatory LFP charakteryzują się dużą odpornością na rozładowanie przy niepełnych cyklach naładowania.
Można je ładować wysokim prądem.
Szacunkową trwałość akumulatora przyjmuje się na ponad 12lat użytkowania.
-Bardzo długa żywotność:
3000 cykli przy rozładowaniu 100% DoD
4500 cykli przy rozładowaniu 80% DoD
6000 cykli przy rozładowaniu 60% DoD
- Mały spadek napięcia przy rozładowywaniu dużym prądem
- Poprawia efektywność silnika
- Możliwość ładowania dużym prądem (szybkie ładowanie)
- Nieduża waga
- Wodoszczelność IP54
- Wilgotność pracy - 20% - 90% RH bez kondensacji
- Bezpieczeństwo użytkowania
Rodzaj zabezpieczeń BMS:
- przed przeładowaniem
- przed nadmiernym rozładowaniem
- zwarciem
- przed przegrzaniem (zbyt wysoka temperatura)
- przed ładowaniem poniżej 0°C - (istotny parametr w kamperach)
- pasywne balansowanie cell
Zastosowanie:
- Silniki elektryczne do łodzi
- Pojazdy elektryczne
- Zabawki
- Urządzenia 12V
- Źródło zasilana przetwornic napięcia 12V / 230V
- Kampery (nie ma potrzeby wymiany instalacji ładowania)
- Jachty
Akumulator powinien być ładowany ładowarkami LiFePO4 - zapewni to szybkie ładowanie
Akumulator można ładować ładowarkami ACID / GEL / AGM - znacznie wydłużony czas ładowania!
W przypadku użycia ładowarki AGM / GEL akumulator będzie niedoładowany w kilku procentach
W przypadku ładowania ładowarką ACID akumulator będzie doładowany
*istnieją ładowarki ACID / AGM / GEL które przy rozładowanym akumulatorze LiFePO4 który został rozłączony przez BMS nie podejmą pracy ładowania!!!
Nowe modele 2022 - o zwiększonej liczbie cykli pracy
możliwość łączenia w szeregu bez balansera
przechowywanie w stanie pełnego naładowania
Napięcie nominalne | 12,8V |
Pojemność nominalna | C1-50Ah / C2-53Ah |
Energia | 640Wh |
Zakres napięcia ładowania | 14,6V - 14,8V |
Maksymalny prąd ładowania | 50A |
Zalecany prąd ładowania | 5A - 15A |
Odcięcie napięcia przy ładowaniu przez BMS | 15,3V |
Napięcie balansowania | 14,4V |
Metoda ładowania | CC/CV |
Czas ładowania 10A | 5h |
Czas ładowania 20A | 2,5h |
Maksymalny ciągły prąd obciążenia | 50A |
Maksymalny chwilowy prąd obciążenia | 100A (5s +/-2s) |
Prąd maksymalny obciążenia BMS | 150A (10ms+/-5) |
Zalecane odłączenie napięcia | 11,5V |
Minimalne napięcie odcięcia BMS | 10V |
Ochrona przed zwarciem | 400µs |
Temperatura pracy | -30°C - 60°C |
Temperatura ładowania | 0°C - 60°C |
Temperatura przechowywania | -20°C - 30°C |
Temperatura obciążenia BMS | 80°C |
Temperatura wzbudzenia | 50°C |
Żywotność | 80% DoD (2000 cykli) |
Wymiary dł. / szr. / wys. | 196 x 165 x 175mm |
Waga | 6,5kg |
Terminal elektrody | M6 |
Ilość cell | 4 |
Konfiguracja cell | 4S1P |
Klasa szczelności / wilgotność | IP54 / 20%-90% bez kondensacji |
Sprawność | 99% |
Samorozładowanie | < 3% miesięcznie |
Certyfikat | CE |
Dlaczego akumulator Litowy KT LiFePO4 ?
Profesjonalny BMS
Firmowe ogniwa
Najwyższa jakość
Serwis i laboratorium w Polsce
Certyfikaty
Bezpieczeństwo
Waga akumulatorów LiFePO4 to 1/3 wagi AGM/GEL
Porównanie akumulatorów pod względem oddawania pojemności
przy poborze 25A-odpowiednik 4go biegu silnika 55Lbs
LiFePO4 C1-50Ah: pobór 25A oddana pojemność 53,0Ah czas pływania 2h 7min z prędkością około 5,0km/h / 4,5km/h
GEL C20-55Ah: pobór 25A oddana pojemność 28,0Ah czas pływania 1h 7min z prędkością około 4,5km/h / 4,0km/h
GEL C20-75Ah: pobór 25A oddana pojemność 52,0Ah czas pływania 2h 5min z prędkością około 4,5km/h / 4,0km/h
Technologia |
LiFePO4 100Ah |
AGM 100Ah |
GEL 100Ah |
Waga |
12,5kg |
28,5kg |
30,8kg |
Wysoka efektywność energetyczna, sprawność około 99% i niska oporność wewnętrzna, co pozwala na szybkie ładowanie, przy niskich stratach energii.
Całkowite wykorzystanie potencjału pojemności nominalnej 100% niezależnie od pobieranego prądu rozładowania. Natomiast akumulatory GEL/AGM zapewniają znacznie mniej energii użytkowej, przy większych obciążeniach. Dodatkowo dla akumulatorów GEL/AGM zaleca się rozładowanie do 50% swojej pojemności, żeby wydłużyć ich żywotność, w przypadku akumulatorów LiFePO4 nie ma takiej potrzeby.
|
LiFePO4 100Ah C1 |
AGM 100Ah C20 |
GEL 100Ah C20 |
Rozładowanie do 50% |
4000 cykli |
400 cykli |
800 cykli |
Rozładowanie do 80% |
3000 cykli |
200 cykli |
300 cykli |
Pojemność przy poborze 20A |
106Ah |
85Ah |
81Ah |
Pojemność przy poborze 50A |
106Ah |
70Ah |
64Ah |
Pojemność przy poborze 100A |
100Ah |
65Ah |
59Ah |
Niski koszt eksploatacji.
Akumulatory LiFePO4 są droższe w zakupie od GEL/AGM, ale rekompensuje to nam żywotność 3000 cykli przy pełnych ładowaniach i rozładowaniach a nawet więcej cykli w zależności od głębokości rozładowań. Akumulatory GEL/AGM mają cykli 10 razy mniej na poziomie 300/200 cykli.
|
LiFePO4 100Ah |
AGM 100Ah |
GEL 100Ah |
Koszt zakupu |
2 299,00 zł |
749,00 zł |
849,00 zł |
Koszt jednego cyklu przy rozładowaniu 80% |
0,77 zł |
3,75 zł |
2,83 zł |
Kon-TEC jako jeden z nielicznych producentów w UE oferuje akumulatory LiFePO4 o żywotności do 3000 cykli. Oznacza to, że mogą Państwo z satysfakcją korzystać z produktu nawet przez kilka lat od zakupu. Firma Kon-TEC stara się projektować akumulatory tak, aby były niezawodne i odporne na czynniki zewnętrzne, posiada własne laboratorium badawczo-rozwojowe pozwalające na testowanie produktów, zanim trafią one do klientów. Dlatego Kon-TEC jest pewny i gwarantuje, że informacje, które są podane na temat rzeczywistej żywotności akumulatorów są prawdziwe, a nie są tylko kopią informacji podawanych przez producenta, jak w przypadku niektórych dostawców i dystrybutorów na naszym rynku.
Wykonanie akumulatora Kon-Tec C1 100Ah mierzone C4 106Ah
Ogniwa wysokiej jakości gwarancją długiej żywotności i dużej wydajności,
obsadzone w chassis gwarantuje także bezpieczeństwo w trakcie drgań.
Profesjonalny BMS z balanserem i dużym radiatorem który skutecznie odprowadza ciepło.
Profesjonalne łączenie przewodów gwarancją odpowiedniej mocy.
Wykonanie akumulatora konkurencyjnej firmy C1 100Ah mierzone C5 100Ah
Ogniwa średniej jakości ustawione obok siebie bez separatorów, sklejone taśmą i usztywnione pianką montażową.
BMS z małym radiatorem przytwierdzony do ogniw na taśmę samolepną w trakcie grzania i upływu czasu
prawdopodobnie taśma się odklei.
Brak sztywnego łączenia ogniw i układu BMS w trakcie wibracji spowoduje utratę styku na przewodach
luźno latającego układu BMS
Wykonanie najtańszej wersji akumulatora na naszym rynku
Ogniwa słabej jakości w/g producenta C1 100Ah w/g naszych pomiarów w C5 pojemność między 78Ah a 86Ah
Brak separatorów, ogniwa z różnych serii produkcji (odpadowe), łączenie wykonane ręczną robotą, brak usztywnienia,
BMS z malutkim radiatorem, połączenia przewodów pozostawiające dużo do życzenia - brak jakiegokolwiek bezpieczeństwa!!!
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.